Kennismaken
Over mij
Mijn naam is Noortje en ik ben woonachtig in het mooie Twente. Naast mijn werk als leerkracht op een basisschool, heb ik ook een eigen bedrijf: Vivest Organizing.
Als professional organizer help en begeleid ik mensen bij het opruimen en structuur aanbrengen in hun huis. Ook op school houd ik graag het overzicht en zoek naar mogelijkheden om spullen uit te zoeken en op te ruimen.
Daarnaast ben ik moeder van een groot gezin. Hierin herken ik de noodzaak om orde en rust te scheppen in een huiselijke omgeving. Het is een uitdaging om met een gezin alles draaiende te houden, zonder daarbij het overzicht te verliezen.
Hoewel het bekend staat als één van de grootste stressfactoren, vind ik verhuizen leuk! Inmiddels heb ik daarin al de nodige ervaring opgedaan, zowel in mijn eigen leven, als bij het helpen van anderen bij hun verhuizing. Hierbij is organizen van groot belang. Het is een mooi maar soms ook lastig proces dat je doormaakt: van chaos in je oude, vertrouwde omgeving naar rust in een nieuwe onderkomen.

Over mij
Mijn naam is Noortje Harwig en ik ben woonachtig in Enschede. In mijn vrije tijd speel en ontwerp ik graag escape rooms. Daarnaast hou ik van een wandeling in de mooie natuur, kijk ik graag naar Engelse kostuumdrama’s op TV, lees ik veel boeken over organizen of ga gezellig highteaën met vriendinnen.
Leerkracht en organizer
Naast mijn werk als leerkracht op een basisschool, ben ik ook begonnen met mijn eigen bedrijf: Vivest Organizing. Als professional organizer help en begeleid ik mensen bij het opruimen en structuur aanbrengen in hun huis. Het is prima te combineren en ik vind het allebei erg leuk om te doen. Ook op school houd ik graag het overzicht en zoek naar mogelijkheden om spullen uit te zoeken en op te ruimen.
Hoe het begon
Het verhaal achter Vivest begint eigenlijk in 2007. Ons gezin breidde zich binnen drie jaar uit van twee naar zeven personen. Mijn man en ik kregen 5 kleine kinderen die door adoptie bij ons kwamen. Ze hadden ieder een klein rugzakje met eigendommen, dus alles was welkom: kleding, schoenen, poppen, Lego, speelgoed, linnengoed, fietsjes en ander buitenspeelgoed. We zeiden overal ‘ja’ tegen dus binnen no time begon ons huis echt vol te raken. Iets wat overigens een bekend gegeven is bij veel jonge gezinnen. De hectiek van het gezin had naast de chaos ook een grote uitdaging. In die tijd werd dan ook het zaadje gepland voor iets wat ik steeds beter onder de knie zou krijgen: organizen! Het is een uitdaging om met een (groot) gezin alles draaiende te houden zonder het overzicht te verliezen.


Professional organizer
De term ‘organizen’ (organiseren) is overgewaaid vanuit Amerika. Daar is het al vrij normaal om een professional organizer in te schakelen om je huis op orde te krijgen. Je kunt overweldigd raken door alle spullen om je heen. Van het teveel aan spullen in je omgeving kun je onrustig worden. Daarnaast is het gewoon niet handig om altijd van alles kwijt te zijn.
Het uitgangspunt van opruimen met een professional organizer is dat je op een vakkundige manier geholpen wordt bij het proces van opruimen, ordenen en structuur aanbrengen. Daardoor ontstaat rust en ruimte in je huis maar ook in je hoofd.
Verhuizen en verbouwen
Na de komst van onze kinderen besloten we te verhuizen naar een grotere woning. Het werd een huis waar je 40 jaar terug in de tijd ging en waar dus alles nog aan gedaan moest worden. Een mega project met een vele-jaren-verbouwingsplan. Nou heb ik in mijn leven al heel wat grote verbouwingen en verhuizingen meegemaakt, dus gelukkig heb ik daar al ervaring mee. Hoe verder het nieuwe huis klaar werd, hoe meer ik het overzicht wist te creëren. Ik vond het leuk om naar oplossingen te zoeken voor opruimproblemen. Wat werkt wel en wat werkt niet in onze situatie. Deze ervaringen neem ik mee als organizer. Dus ook bij het helpen met verhuizingen kun je mij als professional organizer inschakelen.

Professional organizer
Organizen (organiseren) is overgewaaid vanuit Amerika. Daar is het al heel normaal om een professional organizer in te schakelen om je huis op orde te krijgen. Je kunt overweldigd raken door alle spullen om je heen. Van het teveel aan spullen in je omgeving kun je onrustig worden. Daarnaast is het gewoon niet handig om altijd van alles kwijt te zijn. Het uitgangspunt van opruimen met een professional organizer is dat je geholpen wordt bij het proces van opruimen, ordenen en structuur aanbrengen op een vakkundige manier. Daardoor ontstaat rust en ruimte in je huis maar ook in je hoofd.

Wat betekent Vivest?
De naam Vivest heb ik ingekort. Het komt van de woorden uit het Latijn: Vivendum est.
Dat heeft de mooie betekenis: “Er moet geleefd worden!”
Ik vertaal dat naar de plek waar je woont. Kan er geleefd worden in jouw huis zoals jij dat wil? Soms moet je toegeven dat dat niet zo is. Om dan iemand in te schakelen kan lastig zijn. Maar als je de eerste stap met mij durft te zetten, dan zal je merken dat het alleen maar beter kan worden.
Het beeldmerk is de V van Vivest en tegelijk een soort mand waar bollen in gedaan worden. Dat staat symbool voor het opruimen en organiseren van spullen.

Wat betekent Vivest?
De naam Vivest heb ik ingekort. Het komt van de woorden uit het Latijn: Vivendum est. Dat heeft de mooie betekenis: “Er moet geleefd worden!”
Ik vertaal dat naar de plek waar je woont. Kan er geleefd worden in jouw huis zoals jij dat wil? Soms moet je toegeven dat dat niet zo is. Om dan iemand in te schakelen kan lastig zijn. Maar als je de eerste stap met mij durft te zetten, dan zul je merken dat het alleen maar beter kan worden.
Het beeldmerk is de V van Vivest en tegelijk een soort mand waar bollen in gedaan worden. Dat staat symbool voor het opruimen en organiseren van spullen.
