Na verlies
Ben je een dierbare verloren? Of ben je zelf in de laatste fase van je leven gekomen?
Wat komt er dan veel op je af! Soms moet je in korte tijd belangrijke beslissingen nemen in deze emotionele periode.
Ik help je om het overzicht te houden en ik ondersteun je bij het opruimen van spullen in het huis van jou of je dierbare.

Herkenbare situaties
- Je voelt je emotioneel
- Je staat er alleen voor
- Je voelt je verantwoordelijk
- Het huis moet binnen een korte tijd leeg
- Je weet niet waar je de tijd vandaan moet halen
- Je vindt het lastig om beslissingen te nemen
- Je weet niet waar je moet beginnen met aanpakken
- Je bent het overzicht kwijt
Wat kan ik voor jou betekenen:
- Als professional organizer is het mijn taak om samen met jou weer overzicht te krijgen en ruimte te creëren.
- Ik ben er voor jou om het overzicht te houden tijdens deze moeilijke periode. Ook help ik je mee bij het fysiek opruimen in jouw huis of dat van je dierbare.
- Ik houd rekening met jouw mogelijkheden en omstandigheden tijdens de opdracht. Ik kijk met andere ogen naar wat er gedaan moet worden en ga jou daar bij helpen en begeleiden.
- Ook kan ik je helpen als jij in de laatste fase van je leven terecht bent gekomen. Als jij je nabestaanden niet wilt opzadelen met al jou spullen, kan ik helpen bij het opruimen en orde scheppen. Dat is het zogenoemde döstädning.
Manier van werken:
Omdat elke situatie en ruimte anders is en ook de wensen heel persoonlijk zijn, werk ik met een voor jou op maat gemaakt plan. We gaan samen gestructureerd aan de slag om de woning leeg te maken. Bij döstädning gaan we samen kijken wat je precies wilt en daarbij maak ik een persoonlijk plan.
Over het algemeen kun je wel uitgaan van een bepaalde volgorde van werken. Dan komen de volgende stappen aan bod:
- uitruimen en verzamelen van de spullen
- uitzoeken: bewaren of wegdoen
- sorteren en ordenen
- schoonmaken en opruimen
"De beste dingen in het leven, zijn geen dingen."

Het resultaat
Een opgeruimd of lege woning is het eindresultaat. Soms kan het zijn dat je alleen een zetje in de goede richting nodig hebt en er daarna zelf mee aan de slag kan gaan. Maar het kan ook fijn zijn dat ik er het hele opruimproces bij ben.
Met een vaste structuur en overzicht krijg je meer ademruimte en zullen de spullen in jouw omgeving geen last meer voor je zijn. Het resultaat is dan ook dat jij tijdens het opruimen leert om los te laten en verder kunt met het verwerkingsproces dat rouw met zich meebrengt.
Praktische informatie
Ik werk altijd met een voor jou op maat gemaakt plan. De duur van de opdracht hangt af van verschillende factoren: je persoonlijke wensen, mogelijkheden, levenssituatie, budget en je fysieke en mentale gezondheid.
Van tevoren krijg je een indicatie hoe lang we bezig zijn met de opdracht. Per keer gaan we maximaal 2 à 3 uur aan de slag. Tijdens het proces kijken we of het plan eventueel aangepast moet worden.
Kosten voor de opdracht
€ 52,- per uur
Dit is inclusief:
- Intakegesprek van 1 uur
- Reiskosten binnen Twente
- Persoonlijk werkplan
- Informatiekaart met tips
- Tussentijds contact
- Eén of meer check-ups